- blogt over haar ICT-uitprobeersels in het onderwijs -

zondag 30 januari 2011

RSS-feeds

Ideaal aan de meeste weblogs is dat er automatisch een RSS-feed aanwezig is. Dat bespaart me echt een hoop tijd! Vroeger had ik maar een kort lijstje weblogs dat ik volgde. Dat was makkelijk bij te houden. Dagelijks hopte ik even van site naar site om te contoleren of er iets nieuws geplaatst was. Maar de lijst met te volgen weblogs werd steeds langer... toen ontdekte ik dat er zoiets bestond als een feedreader. Die houdt automatisch bij of er nieuwe berichten zijn geplaatst op een blog. Eerst gebruikte ik een programma dat je kan installeren op je PC. Dat werkte goed, maar omdat ik op veel verschillende computers werkte was dat niet handig en ging ik op zoek naar een web-based versie, iets dat via internet toegankelijk was. Dat vond ik bij Google: je kunt daar gratis gebruik maken van hun Reader (http://reader.google.com/). Gewoon een kwestie van linksboven via 'abonnement toevoegen' het adres van de weblogs die je volgt toevoegen, en voortaan hoef je nog maar naar één site te gaan als je wil weten of er nieuws is!

In een volgende blogpost zal ik vertellen wat mijn weblogs favoriete weblogs zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten